maandag 28 juni 2010

(Tuin ) kabouters.



Ja wat zal ik er nou van zeggen, monsterlijk toch wel lachwekkend , het doet me denken aan een boek van mijn oma die ze me altijd voor las over het ventje piggelmee.
Die leefde samen met zijn kaboutervrouwtje in een omgekeerde keulsepot.
Het boek is uitgegeven door van nelle koffie......... niet bekend echt leuk om voor te lezen aan de kids.
Gedachte erachter is natuurlijk de heerlijke van nelle koffie maar vooral het foute van hebzucht.
De tuinkabouters van de foto vonden we op de brocante markt dit weekend en op een of andere manier moesten ze mee en staan ze nu met zijn allen op een gek oud kastje gedecoreerd in de tuin en iedere keer als ik er langs loop moet ik glimlachen, vooral om die ene die op zijn buik ligt.
P.s ze zijn niet voor mezelf hoor, maar in duitsland zijn ze verzamelitems en ik heb een duitse klant die bij mij inkoopt.

4 opmerkingen:

  1. Piggelmee..dat verhaal hadden wij op een singeltje :)
    Het ventje piggelmee vroeg vanalles aan de goudvis..ja ik weet het nog..leuk!!
    maar dat je nu deze monstertjes absoluut mee moest nemen dát snap ik niet :))vreselijk!!
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooit in Tsjechië allerlei soorten tuinkabouters gezien, van groot naar heel klein, eigenlijk is het ook net verkeerd.

    Vrienden van ons hadden een hekel aan tuinkabouters en als "verrassing"heeft hij ooit van een ieder een tuinkabouter op zijn verjaardag gekregen. Dat leverde een kast vol kabouters op in de tuin, tot grote hilariteit en bewondering bij kinderen en kleinkinderen. Ze staan er nog steeds.

    Dus, ik kan het wel snappen, soms is goed verkeerd nog niet zo slecht.

    groetjes Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Piggelmee ken ik..
    voor de kinderen is dat nu pinkeltje..
    En dan die kabouters, ze zijn gewoon mooi van lelijkheid...
    Ik kan mij voorstellen dat je moet lachen als je hem ziet liggen in het gras...
    Ik houdt er absoluut niet van...
    net als die laven van een aantal jaren geleden, bah..
    maar jij..geniet maar lekker..
    groet vanuit een kaboutervrij Uithuizen.
    Cobi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. In het dorp beneden ons heeft een Athener een tuin vol tuinkabouters ... écht een uitzondering op Kreta. Eentje heeft een tuinlantaarn en stond lange tijd onder de Griekse vlag. Tja, want die wappert ook in z'n tuin. De man is apetrots op zijn vaderland én op zijn kabouters. Lieve groet, @nne

    BeantwoordenVerwijderen