vrijdag 29 augustus 2014

Berlijn en omgeving

Zoals ik uit jullie berichtjes lees hebben jullie allemaal een beetje bedenken m.b.t berlijn.
Ik denk dat je inderdaad van te voren goed moet kijken waar het leuk is ( wat jij leuk vindt ) en op de fiets berlijn ontdekken is het beste want het is groot ,bestaat uit heel veel wijkjes en op de fiets zie je van alles en kun je overal stoppen waar je zelf wil.( het is een fietsvriendelijke stad ).
De eerste foto's zijn van ons eerste hotel (Catalonia) mooi nieuw industrieel gebouw en ook nog eens perfecte ligging.



We hebben gisteren berlijn verlaten en zijn vertrokken richting potsdamm  waar een verlaten olymisch dorp ligt uit 1939........enigzins teleurstellend want alles was afgebakend en dichtgetimmerd dus het enige wat je kon doen was van buitenaf fotograferen......maar aangezien wij toch wel een beetje stout zijn vinden we altijd wel ergens een hek of een gat waar we door heen kunnen.




Manlief ( met echte camera ) en ik met mijn mobiel (verschil moet er zijn ) hebben natuurlijk heel veel foto's gemaakt teveel om hier nu te plaatsen maar die kun je als je het leuk vindt volgende week bekijken op printerest.
En mocht je daarna denken Berlijn.....daar wil ik toch ook echt een keer heen dan zal geef ik nog even de naam van een heel mooi boekje door die we gekocht hebben in Berlijn waar alle wijken en hun bijzondere plekjes, straatjes winkeltjes etc in staan beschreven met de mooiste foto's.

Na het olympisch dorp zijn we naar een verlaten Duits kazerne terrein gegaan die later in beslag is genomen door de russen.....was natuurlijk ook weer niet makkelijk toegankelijk maar ik wordt steeds leniger....
En dat was echt super en heeft heel veel mooie plaatjes opgeleverd.



Moe, vies en bezweet kwamen we na een uurtje rijden aan in ons volgende slaapverblijf " de trein ".









Heb vandaag en morgen denk ik geen internetverbinding dus vervolg komt pas zondag.
Fijn weekend wij gaan morgen op jacht naar mooie spullen.

6 opmerkingen:

  1. Bij mij geeft Berlijn nu ook niet bepaald warme gevoelens. Mijn dochter is er vorig jaar met school geweest en vond het "wel" leuk. Ze hebben in ieder geval véél moeten lopen, dus ik kan je tip om de fiets te gebruiken goed begrijpen.
    Ik kan er niet de vinger opleggen waarom die kant van Europa me überhaupt niet trekt...Misschien toch de gereserveerdheid, het humor-loze, grote stenen blokken van huizen met grote trappenhuizen, ik zie altijd grijs, beton, troosteloosheid voor mijn ogen. Maar misschien heb ik het wel helemaal mis. Dus ik laat me graag verrassen met jullie visie over deze grote stad. De foto in het oude gebouw met blauwe muren en openstaande deuren is alvast prachtig...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja prachtig de gebladderde foto's en leuk jullie verblijfje!
    Nog een fijne vakantie,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een héél leuk verblijf hadden jullie ... wel prachtige foto's !
    héél fijn weekend
    liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hoor hele verschillende ervaringen over Berlijn, maar ik kan er zelf niet over meepraten, want ik ben er nog nooit geweest. Jullie hadden volgens mij wel bijzondere overnachtingsplekken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Van de foto's heb ik weer van genoten.

    In Berlijn ben ik nog nooit geweest, als ik een keer ga zal ik zeker een fiets nemen, goed idee.

    Fijne week en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja ik sluit me een beetje aan bij Peetje. Mij trekt het ook niet. Maar ik heb wel genoten van je foto's.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen